Partnerzy edycji 2022:

Organizatorzy:

Partner Złoty:

Partner Srebrny:

Partner Technologiczny:

Partner Prawny:

Patronat Honorowy:

Partner Merytoryczny:

Patronat Medialny:

Agenda 2022:

9:00

Rejestracja uczestników

10:00

Wystąpienie otwierające

  • Marcin Horała, Sekretarz Stanu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej

10:15

Wystąpienie

  • Sebastian Mikosz, Senior Vice President, International Air Transport Association (IATA)

10:30

DEBATA OTWARCIA: Strategia rozwoju polskiego lotnictwa w kontekście europejskich i światowych trendów

  • Miejsce polskiego rynku lotniczego na europejskiej i światowej mapie lotniczej
  • Wpływ wojny na Ukrainie na transport lotniczy w Polsce
  • Lotnictwo po pandemii covid-19. Odbudowa przerwanych łańcuchów transportowych, turystycznych i pasażerskich
  • Zmiany konsolidacyjne na rynku lotniczym i ich wpływ na branżę
  • Kadry dla lotnictwa. Jak stymulować wzrost zatrudnienia w branży?
  • Lotniskowe passenger experience.

Paneliści:

  • Aleksandra Juda, Prezes Zarządu, Lot Aircraft Maintenance Services
  • Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. handlowych, Polskie Linie Lotnicze LOT
  • Piotr Kasprzyk, Dyrektor Pionu Lotniskowego, Centralny Port Komunikacyjny
  • Michał Kozłowski, p.o. Wiceprezesa ds. Infrastruktury Lotniczej, Urząd Lotnictwa Cywilnego
  • Sebastian Mikosz, Senior Vice President, International Air Transport Association (IATA)
  • Andrzej Miłaszewicz – Dyrektor Zarządzający Lagardère Duty Free Polska, Prezes CEETRA (Central and Eastern European Travel Retail Association)
  • Paweł Niewiadomski, Prezes Polskiej Izby Turystyki
  • Anita Oleksiak, Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
  • Artur Tomasik, Prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych

Moderator:

  • Łukasz Malinowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Mediów, Redaktor Naczelny, Zespołu Doradców Gospodarczych TOR

11:45

Przystąpienie Polskich Linii Lotniczych LOT do Programu IATA Environmental Assessment (IEnvA)

  • Ze strony PLL LOT: Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. handlowych, Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Mateusz Dziudziel, Dyrektor Biura Paliw, Polskie Linie Lotnicze LOT

 

  • Ze strony IATA: Sebastian Mikosz, Senior Vice President, International Air Transport Association (IATA)

12:00

DEBATA STRATEGICZNA: Transport lotniczy a środowisko. Jak pogodzić ze sobą cele biznesowe z klimatycznymi?

  • Czy branża lotnicza może być bardziej „eko”?
  • Wprowadzenie regulacji Fit For 55. Koszty dla branży. Czy jesteśmy na nie gotowi?
  • Problematyka paliw i biopaliw
  • Kolej i lotnictwo - Konkurenci czy przyjaciele? Na jakich płaszczyznach mogą się uzupełniać w transporcie pasażerskim?

Wprowadzenie do debaty:

Anca Apahidean Area Manager for Eastern Europe, IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych)

Prelegenci:

  • Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
  • Adrian Furgalski, Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
  • Jakub Kluziński, Prezes Zarządu, WELCOME Airport Services
  • Michał Nowak, Dyrektor Marketingu EMEA & Azja Centralna, EMBRAER Commercial Aviation
  • Maciej Rodak, Zastępca Prezesa ds. Żeglugi Powietrznej, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Moderator:

  • Michał Grobelny, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR

13:00

Przerwa techniczna / Lunch VIP

14:00

Podział na sesje równoległe

Sesja I: TRANSPORT LOTNICZY (PASAŻERSKI I CARGO)

Sesja II: BEZPIECZEŃSTWO I OBRONNOŚĆ

14:00

Wystąpienie: „Nowy system wsparcia dla przedsiębiorców i naukowców – Branżowy Punkt Kontaktowy Inteligentna i Czysta Mobilność”

Prelegentka:

  • dr Beata Lubos, Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

14:15

DEBATA: Rozwój ruchu pasażerskiego. Różne podejścia. Jeden cel

  • Zamknięcie przestrzeni nad Syberią. Zagrożenie dla siatki połączeń czy szansa na budowę nowych?
  • Wpływ zmiany zachowań pasażerskich na podmioty działające w branży lotniczej
  • Jak budować dobre relacje z pasażerami w sytuacjach kryzysowych (odszkodowana, uciążliwość odpraw)?

Prelegenci:

  • Sebastian Gościniarek, Specjalista ds. Rynku Lotniczego, Biuro Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego CPK
  • Maciej Jóźwiak, Adwokat, Partner kierujący praktyką rozwiązywania sporów oraz zespołem obsługującym sektor lotniczy w kancelarii Eversheds Sutherland
  • Dariusz Kuś, Prezes Zarządu, Port Lotniczy Wrocław S.A.
  • dr Jan Malawko, Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego, Uniwersytet Warszawski
  • dr Anna Midera, Prezes Zarządu, Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta
  • Tomasz Szymczak, p.o. Prezesa Zarządu, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o

Moderator:

  • Michał J. Wichrowski, CEO, PMA Aviation

15:15

DEBATA: Rynek cargo. Osobny segment rynku czy wsparcie dla transportu pasażerskiego?

  • Które czynniki i grupy podmiotów uczestniczące w łańcuchach dostaw najbardziej kształtują rynek cargo w Polsce?
  • Nowe znaczenie branży cargo w dobie niepewnej sytuacji gospodarczej i militarnej
  • Skłonność linii lotniczych do transformacji w cargo - trend czy rzeczywistość?
  • Status „Znanego nadawcy” i jego rola w poprawie efektywności procesów logistycznych cargo

Prelegenci:

  • Mariusz Kuczek, Cargo Business Development Manager, Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach
  • Wojciech Arszewski, Dyrektor ds. publicznych, Europa Środkowo-Wschodnia, UPS / Prezes Forum Przewoźników Ekspresowych.
  • Emil Szafnicki Manager ds. Planowania Cargo, Biuro Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego, Centralny Port Komunikacyjny
  • dr Paweł Zagrajek, Ekspert, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Przedstawiciel, LOT Aircraft Maintenance Services*

Moderator:

16:15

Zakończenie Kongresu w sesji I

14:00

Ukrainian civil aviation and air navigation services present & future .

Prelegent:

  • Andrii Yarmak, CEO Uksatsa, Ukraine

14:20

Technology in times of crisis? How to prepare the infrastructure for extreme conditions?

Prelegent:

  • José Luis González Paz, Indra Sistemas

14:40

DISCUSSION PANEL: Aviation in the era of challenges for defense

  • Whether and how the civilian market can take advantage of military technologies and vice versa.
  • Drone technologies in Poland. Whether and how to use them in the era of potential military threats?
  • The future and interoperability of airspace management.

 Panelists:

  • Tomasz Balcerzak PhD, Institute of Aviation & Space Law, Łazarski University
  • José Luis González Paz, Indra Sistemas
  • Maciej Rodak, vicepresident Pansa
  • Andrii Yarmak, CEO Uksatsa, Ukraine

 Moderator:

  • Michał Kudła, director TOR Consultants

15:40

End of the Congress in Session II

Prelegenci 2022:

Rada Programowa

  • Adrian Furgalski, Zespół Doradców Gospodarczych TOR
  • prof. nadzw. dr hab. Anna Konert, Uczelnia Łazarskiego
  • Tomasz Szymczak, Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin
  • Mariusz Kuczek, Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach
  • prof. dr. hab. Elżbieta Marciszewska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr Jan Malawko, Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego
  • Dariusz Kuś, Port Lotniczy Wrocław
  • Grzegorz Brychczyński, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP
  • dr inż. Tomasz Balcerzak, Uczelnia Łazarskiego
  • Michał Fijoł, Polskie Linie Lotnicze „LOT” S.A.
  • Aleksandra Juda, Lot Aircraft Maintenance Services
  • Jakub Kluziński, Prezes Zarządu / CEO Welcome Airport Services
  • Michał J. Wichrowski, PMA Aviation
  • Paweł Niewiadomski, Polska Izby Turystyki / Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA)
  • dr Anna Midera, Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta
  • Mikołaj Wild, Prezes Zarządu, Centralny Port Komunikacyjny

Edycja 2021

Pandemia koronawirusa w znaczącym stopniu wpłynęła na organizację wydarzeń biznesowych na świecie. W 2021 roku wszystkie flagowe konferencje i szkolenia organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR odbyły się w formule online lub w formule hybrydowej (częściowo stacjonarnie a częściowo w sieci).

Podobnie było z IV Kongresem Rynku Lotniczego, podczas którego gościliśmy 150 uczestników w Centrum Nauki Kopernik, a ponad 400 oglądało Kongres dzięki transmisji online na portalu rynek-lotniczy.pl

 

+
Liczba uczestników online
+
Liczba unikalnych oglądających
+
Liczba uczestników stacjonarnych

Miejsce wydarzenia:

Budynek Centrum Nauki Kopenik położony jest przy ulicy Wybrzeże Kościuszkowskie 20

Lotnisko – Warszawa Okęcie – 14 km
Dworzec kolejowy – Warszawa Centralna – 3 km
Dworzec kolejowy – Warszawa Powiśle – 1,6 km
Stacja II linii metra – Metro Centrum Nauki – 50 0m

Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20,
00-390 Warszawa

Kontakt:

Rejestracja

W razie pytań dotyczących uczestnictwa w kongresie zapraszamy do kontaktu:

Katarzyna Łubianka

tel: 532 851 564

email: katarzyna.lubianka@tor-wydawnictwo.pl

Partnerzy

Firmy zainteresowane uczestnictwem w charakterze Partnera prosimy o kontakt:

Iwona Basa

tel: 728 518 765

email: iwona.basa@tor-wydawnictwo.pl

Program

Osoby zainteresowane uczestnictwem w panelu lub w charakterze Prelegenta prosimy o kontakt 

Katarzyna Kwaśniewska

tel: 532 851 567

email: katarzyna.kwasniewska@tor-wydawnictwo.pl

Organizatorzy:

Obserwuj nas

Zapisz się do naszego newslettera

Bądź na bieżąco z opiniami ekspertów ze świata kolei!

COVID 19 Bezpieczeństwo:

W trosce o bezpieczeństwo uczestników X edycji Kongresu Kolejowego w Centrum Nauki Kopernik, zadbamy o najwyższą jakość i dotrzymanie warunków nie zagrażających zdrowiu uczestników.

Wśród procedur, zapewniających ochronę znajdują się m.in.:

• Mierzenie temperatury uczestników przy wejściu do obiektu

• Obowiązek noszenia maseczki/przyłbicy przez uczestników

• zapewnienie zwiększonej fizycznej odległości między uczestnikami Wydarzenia wynoszącej min. 2 m,

• uniemożliwienie samodzielnego wyboru miejsca przez uczestnika Wydarzenia (miejsca / krzesła itp. specjalnie oznakowane i przypisane do danej osoby)

• zapewnienie preparatów do dezynfekcji rąk w wyznaczonych punktach

• uzyskanie od każdego uczestnika Wydarzenia obowiązkowe pisemne oświadczenie przy wejściu na Wydarzenie lub wcześniej drogą online, że uczestnik, według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym.

• dostosowanie funkcjonowania recepcji podczas Wydarzenia do zasad obowiązujących w Centrum konferencyjnym,

• prowadzenie listy uczestników wydarzenia, a także listy personelu, zawierających dane osobowe i dane kontaktowe,

• umożliwienie wcześniejszej rejestracji online oraz maksymalnego uproszczenia czynności operacyjnych recepcji Wydarzenia (ograniczenie czasu przebywania w strefie recepcji do minimum),

• wyposażenie obsługi Wydarzenia w środki ochrony indywidualnej (maseczki ochronne, rękawice jednorazowe) i preparaty do dezynfekcji rąk,

• bieżącą dezynfekcję (nie rzadziej niż co godzinę) powierzchni lady recepcyjnej w rejestracji lub punkcie obsługi uczestników Wydarzenia.

• zakaz stosowania rozwiązań bufetowych,

• serwowanie posiłków oraz napojów bezpośrednio przez obsługę Wydarzenia,

• wyznaczenie odległość między blatami stolików (od ich brzegów) min. 2 m,

• dezynfekcja stolików po każdej osobie (oznaczenie zdezynfekowanych stolików napisem: „zdezynfekowano”),

• świadczenie usług cateringowych na podstawie aktualnie obowiązujących zasad dotyczących restauracji.

• Dezynfekcja wniesionych do budynku akcesoriów, mebli, sprzętu multimedialnego.

• Większa częstotliwość czyszczenia i dezynfekcji (toalety, uchwyty, poręcze, klamki, przyciski, windy, schody ruchome, blaty, oparcia krzeseł etc

• Obszar służacy odizowlowaniu uczestnikó w przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby